الثلاثاء، 11 سبتمبر 2007

كنت أتمنى الصيف يطول و تطول لياليه

في آخر موسم الإمتحانات جائتني كوين صاحبه مدونه قلم رصاص و جومة بدواء سحري ... يحول أي إنسان إلى بطل خارق ... ليس بالمفهوم الحرفي ... و لكن بمفهوم قدرتك على نشر أفكارك و رأيك ... و بذللك تحولت إلى كده سبونسر ... و بدأت المدونه بدايه غير موفقه ... إلى أن ألتقيت بشاب شنكوتي و زحل الفلكي ... كلاهما قدم لي الدعم لما وجدوه في من حب الكتابه ... ثم مررت بأفضل فتره تدوينيه بوجود سفاح كرموز و أسكندراني باشا ابن مدينتي الحسناء و شمعه أمل .... ثم تقدمت المدونه و ظهرت ملامحها في وجود السته بتوع صيدله ... لوزه .. بريك ... سخسوختي ... كهرمانه إللي عمرها ما علقت عليا
النهارده هو عيد للمدونه حيث وصل عدد من زاروها في الشهور الماضيه ألف شخص ... مما جعلني أتيه فخرا و أعتزازا

لكن في الفتره الماضيه .... أنتهى مفعول دواء كوين السحري ... ووجدت نفسي أتحول من كده سبونسور إلى محمد ياقوت مره أخرى ... كنت أعتقد أن إغلاق هذه المدونه قرار سهل و بسيط .... ولم أتوقع كل هذا الحزن الذي أصابني لعدم تمكني من النشر ثانيه طوال أشهر الدراسه
نعم ... قررت الدخول في بيات شتوي مبكر لبدايه الدراسه و ذللك للحفاظ على مستقبلي العلمي و قدرتي على الحفاظ على مستواي الدراسي... لما في ذلك القرار من مصلحه لي .. و انتم أشد الناس خوفا على مصلحتي ... فأنا أرجوا منكم دعمي في هذا القرار الصعب العسير
أقابلكم على خير الصيف المقبل بإذن الله

و من لديه الرغبه للتواصل معي خلال هذه الفتره ستجدونني بإذن الله على البريد الإلكتروني
mohammedyakout@hotmail.com
و أشكركم على حسن متابعتكم لي في الفتره الماضيه

السلام عيكم و رحمه الله و بركاته
محمد ياقوت

هناك 35 تعليقًا:

rack-yourminds يقول...

تسجيل حضووووووووووور
ليك يا باشا

ولي عوده اخري

شمعة أمـــــل يقول...

بجد يا محمد انت كده زعلتنا
كده سبونسر بقى جزء مننا
وموضوعاتك كلها احلى من بعض
بس احنا منقدرش نعمل حاجه غير اننا ندعيلك بالتوفيق
وبجد هتوحشنا
وياريت بجد تتواصل معانا كل ما تسمحلك الظروف
ربنا معاك وكل سنه وانت طيب

rack-yourminds يقول...

هتوحشنا بجد


بس معلهش طالما في سبيل المذاكره والتفوق متزعلش نفسك

عاوزنيك تجيب تقدير كويس لا عاوزينك تطلع الاول اوكي

سلامي ليك بي انا كنت عاوز برده اعرف وزنك كام ههههه

وكمان عاوزك تمسك نفسك وانت بتاكل ههههه

سلام يا باشا

loza يقول...

بيتهيالى ان محمد ياقوت احسن من كده سبونسر
بيقول الى حاسه وعايز يقوله
احلى ما فى اسلوبه التلقائيه

يااااااااريت بجد تفكر تانى
احنا مش هنطلب منك اكتر من ان لما تحس انك محتاج تتكلم مع حد هتلاقينا فى بلوجك

اما بالنسبه للدراسه ممكن حضرتك تسيب ساعه واحده فى الاسبوع للبلوج

بس بجد لو حضرتك خلاص خدت قرارك ومش محل نقاش

بلوجنا هيبقى ناقصه كتيييييييييير بغياب حضرتك

sa'7so'7te يقول...

kda
lola en enta 7assestnene en da f masla7tak kan hayeb2a layya kalam tane
la2en begad enta mn elbloggat elle kont lazem 2astebe7 beha
welsana hateb2a te2ela awe mn '3erak ya sponsor
we ba3den enta momken tekteb ay 7aga msh lazem kter
msh 3arfa ba2a ana bardo rege3t 2a7awel 2aragga3ak 3an ra2yak

3moman
hatewa7shna kter ya kda
we ya rab tezorna enta 7atta f eldrasa

we elsanade tetla3 mn el2awa2el 3ashan mate2felsh elblog

salam

keda-sponsor يقول...

شمعه أمل

شكرا و الله على المجامله الرقيقه دي
بس

أنا عموما راجع تاني في نص السنه و الصيف ... مش هبطل كتير يعني

كل عام و انت بخير و رمضان كريم

محمد ياقوت

سلاااااااااااام

keda-sponsor يقول...

wahed

أيوه يا عم ... لحقت أول تعليق

شكرا على التشجيع ... عاوز تعرف وزني ضروري يعني .. أنا شايف أن أهم حاجه يكون شكلك متناسق ... فبلاش موضوع الوزن ده
بالنسبه للأكل

إدعيلي أنت بقى

محمد ياقوت
سلااااااااام

keda-sponsor يقول...

loza

شكرا على الكلام الظريف إللي قلتيه عن محمد ياقوت .. و خصوصا أني كنت بحس زي دكتور جيكل و مستر هايد ... بيحصل لي تحول غريب لما أدخل المدونه

لو عاجبكم محمد ياقوت ... ممكن أثبت عليه السنه الجايه

ههههه

بالنسبه لموضوع كل أسبوع ساعه ... أنا بحس ان الموضوع عاوز أكتر من كده ... أنا علشان أكتب أي بوست على الأقل بقعد أربع ساعات على البحر أفكر ... مع أني بقول كلام عادي ... بس أتعودت على كده ... و بخلاف أني ما بنشرش أي حاجه ... يعني عندي على الكومبيوتر عشر بوستات على الأقل بس مش عاجبني ... فمش هنشرهم


شكرا على التحيه الجميله دي و أدعيلي في الدراسه بقى علشان نحسن بلاوي السنه إللي فاتت

محمد ياقوت

سلاااااااااااااااااام

keda-sponsor يقول...

sa'7so'7te

و الله بموت في طريقه كتابتك الفرانكو آراب دي... جميله قوي

الكلام إللي بسمعه منك النهارده بيفكرني بقوله ... لا تكن جوهريا حتى يسهل الإستغناء عنك ... أنا الصراحه ماكنتش عارف أني هضايقكوا كده و أنا مبطل ... كنت بحسب الموضوع عادي

بإذن الله هدخل على المدونه عندكم كل ما أقدر

شكرا

محمد ياقوت

سلاااااااااااااااااااااااااااام

زى الهوا يقول...

كدة سبونسر هيمشى كل الفترة دى , بجد عالم التدوين هيفتقدك , اومال هنرخم على مين كل الفترة دى , عموما طالما دا لمصلحتك يبقى ربنا يوفقك وإن شاء الله لما ترجع كدة سبونسر تانى ترجع ناجح وراضى عن نفسك تمام الرضا , وعلى كدة طبعا احنا مش هنرضى باقل من امتياز , يلا ربنا يوفقك

break يقول...

كدة؟
انا هزعل
مينفش تسيبنا خالص
حتى كل شهر و لاحاجة
:(
و ربنا يوفقك فى دراستك
ومش هنقبل بجد باقل من امتياز

safa7_karmooz يقول...

ياراجل تستغل انى مشغول حبة وظروف الوفاة اللى كانت عندى والنت اللى فاصل وتمشى كده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:(

بجد زعلتنى وخلتنى ااوقف احتفالات عودة الدى اس ال الميمونه ..:(

طب ماشى معاك ان مستقبلك الدراسى والعلمى اهم بكتير...بس مش معنى انك تنقطع عنا يعنى

عالاقل هتلاقى يوم فى الاسبوع تنزل فيه بوست ...

اصل الدوا السحرى اللى كوين جابتهولك مجرد ميه...يعنى مش بتضر ولا بتنفع

المفعول السحرى جواك انت وكان محتاج حافز يطلعه ليس الا

برضه فى الاول والاخر ده قرارك انت ...بس لازم برضه تراعى الناس المتشعلقه معاك فى البلوجاية بتاعتك ..:)

اسكندراني اوي يقول...

الدافع للكتابه لازم يكون من جواك
اه طبعا الشكر الجزيل لكل من يساعدنا وياخذ بايدينا
لكن انت عاوز ايه ؟؟
دا السؤال

وبعدين ازاي يعني تقفل البلوج
احنا كده بنخسرك
خد وقتك
ادخل البيات الشتوي الصيفي الخريفي اللي انت عاوزه

لكن خليك على الساحه
ما ينفعش تسيبنا وتمشي

ايا من كنت
كده سبونسر
او محمد ياقوت

انت انسان
واحنا محتاجينك
بس مش حقول حاجه تانيه

An Author يقول...

قرار سليم و الله
مش مهم اى حاجة دلوقتى غير مستقبلك
ربنا يوفقك
:)

keda-sponsor يقول...

زي الهوا

أنا برد بعد أول أسبوع في الكليه ... و فعلا حاسس أني أخدت قرار سليم ... شكرا على دعمك ليا ... و أنا بجد هتوحشني الرخامه قوي

شكرا

سلااااااام

keda-sponsor يقول...

break

أنا و الله دلوقتي متابع مدونتين بس .. مدونتكم و مدونه جومه و قلم رصاص ... بس هتلاقوا التعليقات قليله قوي ... بس بجد حاسس أني كده فضيت للكليه

سلاااااااااام

keda-sponsor يقول...

سفاح كرموز

حبيب قلبي ... إللي كنت ساعات بفتح مدونته و بحسب نفسي فاتح مدونتي ... بجد أنت أكتر واحد هيوحشني في الموال ده .... بس الموضوع ده هيجي عليكوا بفايده .... أهو بالمره تقلل عدد المدونات إللي بتزورها

هههههههههه

أنا راجع أقوى و احسن بإذن الله ... إدعوا لي بس في الكليه

سلااااااااااام

keda-sponsor يقول...

اسكندراني قوي

و الله أنت كنت أكتر واحد خايف منه و أنا بكتب البوست ده ... بس أنت واضح أنك فهمتني غلط .... أو بمعنى أصح ... أنا وصلت المعنى غلط .... أنا مش ما بطلتش كتابه و بإذن الله عمري ما هبطل .... أنا بطلت تدوين لفتره و جيزه جدا .... مش هتكمل ست شهور على بعض.... لكن بالنسبه للكتابه ... أنا لسه بكتب ... و من أول الأجازه كتبت بوستين حلوين قوي ... معجب بيهم قوي .... و عاجبيين كل اللي قراهم .... هبقى أنزله في نص السنه بإذن الله

بالمناسبه ... أنا بإذن الله هيبقى ليا تواجد مكثف في نص السنه

بس دلوقتي المهم أني أركز في المذاكره ... و أكتب أي بوست يعجبني على جمب .... علشان لما أفضى ... أقدر أنزلهم و أناقشهم معاكم

أنا بجد بعتذر لحضرتك ... بس أنا قراري أني أغلقها مؤقتا ده هيعود بالنفع عليا

شكرا

سلااااااااااام

keda-sponsor يقول...

جيداء

شكرا لك على دعم قراري

أنا لسه عاجبني الاسم قوي


سلااااااااااام

اسكندراني اوي يقول...

ايوه كده

فهمنا ونورنا
في الحاله دي
من كل قلوبنا ندعيلك ربنا يوفقك ويقويك على المذاكره

وربنا ينولك اللي في بالك يااااارب

ونحن في انتظار ما تنتجه القريحه الاسبونسريه
هههههههههههههههه

لك كل التحيه والتقدير

catroz يقول...

اييييييييييييييه يا ابنىىىى
دنا داخله اقولك و الله وحشتنى فضفضتك و اتاسف لانى مدخلتش بقالى قررررررررن
ايييييييه
مانا كمان عايزه اركز و مش فاضيه للتدوين و الكلام دا
بس هحاول اوقف بين الاتنين
اعمل انت كمان كدا
مش لزام تقفلها فى وشنا يعنى

طيب خير خير
ان شاء الله ترجع تانى للتدوين
مستنياك على فكره تاااانى
بس متاخرش اوى
و مادام كدا
يبقى عاوزين امتياااااااز

:D

mohamed يقول...

ليه ياعم متيقلى المدونة مش هتاخد من وقتك كتير ولو بتحدثها كل اسبوع خليها كل شهر بس متروحش بعيد

Ehab يقول...

بص يا فالح عندك مذاكره عندك كليه متتحججش هتيجي يعني هتيجي هنبعتلك البوستات بتاعتنا الجديده وهنبعت نطمن عليك وهنراسلك يعني حضرتك هنجيبك هنجيبك انت فاكر هتعرف تزوغ من التدوين اما عن المدونه بتاعتك فحضرتك صدقني هتوحشك بعد شويه وتحصل معاك حكايه حلوه او غريبه تيجي ترزعها في المدونه برده اصل التدوين حضرتك بقى هو المتنفس عن كل فكره او كلمه هتفرقع جوه الواحد ادعيلك بالتوفيق يا صديقي العزيز وانشا الله نتواصل دايما
وعلى رأي الشاعر
ده محبتك في القلب مش لازم سلام بالأيد
سلااااااااااااااااام

safa7_karmooz يقول...

بخ

جاى اسلم عالسبونسر بتاعنا

واقوله وحشتنا

keda-sponsor يقول...

catroz

و الله أنا نفسي المدونه وحشتني بغباء و نفسي أقعد أفضفض عليها شويه
بس أعمل إيه .... عندك كوين نمزذج حي معاكي على إللي بيحصل لنا في الكليه

أنا الأسبوع ده ... إللي هو رابع أسبوع ... عندي إمتحانين

و عندي السبوع السادس إمتحانين

يعني الموضوع غامق قوي

ربنا يسهل ... الواحد عاوز يعمل أي حاجه

سلاااااااااااااام

keda-sponsor يقول...

mohammed

خلاص ... أقنعتني ... هخليها كل 3 شهور بوست ... أشوفك في نص السنه


ههههههههههه

سلاااااااااام

keda-sponsor يقول...

شنكوتي باشا

مرشدي في عالم التدوين

أنا فعلا بحتاج أكتب حاجات .... بس أنا رجعت لكراستي الصغيره القديمه ... ولحد دلوقتي كتبت أتناشر بوست ... و بعدين حتى لو حبيت أدون ... عندك كوين مثال حي للبيحصل لنا في الكليه

عموما أنا راجع في نص السنه

سلااااااااااام

keda-sponsor يقول...

سفاح كرمووووووووووز

أهلا أهلا حبيب قلبي ... كل سنه و أنت طيب بمناسبه العيد ...


سلاااااااام

أميرة محمد محمد محمد يقول...

باذن الله في يوم الخميس 18اكتوبر في نادي المحامين
مؤتمر للدفاع عن حرية الراي وحقوق الانسان باشتراك مدونة تجمع الطامحين في وطن حر بدون سجين راي واحد
الساعه الخامسه هنستناكم لازم تيجي

Mohamed Elshal (shix) يقول...

ya2ooooooooo basha
elblog medalem men 3'erak tybe post wa7ed bas
ya 3am nazel mo7adret elcognosy
ay 7aga wala a2olak nazel mo7adret 3elm nafs ay 7aga
5aly elblog ynawer men tany
yalla ashofak ba3d 6 sa3at
sallam

loza يقول...

اانا قولت ادخل اطل على البلوج

يمكن تكون رجعت فى كلامك :(


اكيد عندكم امتحانات زينا

ربنا يوفقنا :D

ابو العربى يقول...

مستقبلك اهم
تقبل تحياتى ونشوفك ع الصيف القادم انشاء الله

مدونه يلا نفضحهم يقول...

تتشرف اسرة يالانفضحهم
بدعوة سيادتكم لافتتاح مقرها بالاسكندرية
مركز ضحايا
للاستشارات القانونية والتأهيل النفسى

محاضرة بعنوان مبادىء واساسيات حقوق الانسان

وورشه عمل لتقسيم فريق الاسكندرية وذلك يوم الجمعة اوافق 14/12/2007 فى تمام الساعة الواحدة ظهرا

العنوان :- 9ش مسجد الايمان متفرع من شارع اسكندر ابراهيم خلف جزارة الزهيرى - ميامى - الاسكندرية
ت:- 5484897 - 0166885063

safa7_karmooz يقول...

بنصبح ونمسى ونقول احلى مسا على اجدع كده :D

break يقول...

الاجازة بدأت
فينك
كل سنة وانت طيب