الجمعة، 11 يوليو 2008

جار القمر


احب اقول لكل العقول

انا مين من غير سطور

انا واحد اعتبر نفسه

جار القمر على طول

كنت فى نهاية كل يوم

اروح للسما أعد النجوم

وفجأة لقيت قرص مدور

نوره بيشق اجدع غيوم

سألت ابويا دا يبقى مين

رد وقالى دة قمر الهموم

قمر بينور حياة انسان

حس فى لحظة انه مصدوم

فرحت كأنى لقيت هدية

دوا يداوى فية السموم

جريت بسرعة على الشباك

وفتحته لقيت قدامى نور

نور نََور فية حاجات

وقالى اياك تبقى مقهور

حسيت انى مش فاهم

وان قلبى لسة معلول

حَس بية وقالى

اعمل زى ما انا اقول

انا اصلا اساسى ضلمة

بس بَعكس النور

النور مش جوايا

بس قلبى برضه صبور

فيه ارادة قوية

تعدى من اعلى سور

خليك ولو للحظة

عاكس لكل نور

ساعتها حتلاقى عقلك

بقى احسن العقول

عقل نوره جاى

من قلبه على طول



ياااااااااااااااااااااااااااااارب تكون عجبتكم...................مستنى ردودكم وأرائكم........... شاعر على قده

هناك 10 تعليقات:

Hala يقول...

تحفا
بجد يا يوسف كلامك تحفا

keda-sponsor يقول...

حلوه يا يوسف

yky يقول...

شكرا يا هالة وشكرا يا
keda sponsor
على الردود الجميلة دى

زى الهوا يقول...

جميلة اوى انا برده عمالة باقرأها وباقول اكيد دى مش كاتبها كدة سبونسر ( وش مطلع لسانه ) , لأ عجبتنى اوى وحاسة إن اسلوبك فيه ثقة فظيعة , بحييك عليها بجد

yky يقول...

زى الهوا بأشكرك جدا على ردك الجميل واهم حاجة انها تكون عجبتك

دكتور بهــدوء يقول...

عارف انا م الناس اللي بتحب القمر جدا
بالتصوير ده
والرمزيه فيها
اللي طالعه بصوره رقيقه جدااا
بجد
تحياتي

yky يقول...

دكتور بهدوء شكرا جدا على ردك الجميل وانا سعيد انها عجبتك

كلامنجي يقول...

تمام بس انا احب اكون مصدر اشعاع للنور الناس تعكس منه نور تستفيد منه مش العكس ده انا لكن انت شاعر حساس فعلا

yky يقول...

شكرا يا كلامنجى على ردك الجميل ولكن فى راى فى بداية اى انسان مظلم بيحتاج مراحل علشان يكون مصدر للنور ومنها انه يعكس النور دى مجرد مرحلة ودة راى انا

Unknown يقول...




شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة المثالية للتنظيف
شركة المثالية لتنظيف المنازل
شركة المثالية لتنظيف المنازل بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تنظيف بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف