الثلاثاء، 10 يوليو 2007

أول تاج في عالم التدوين

صديقي العزيز الشنكوتي وضعني في قائمه المطلوبين للإجابه على التاج ..... و قررت أن أفعل ذلك على أن أتحف بيه ناس تانيه هكتب اسمهم في الآخر خالص
طبعا كان شعوري أسوأ من شعوري أثناء لجنه الثانويه العامه

السؤال الأول : أنت مين ؟

ج : أنا محمد ... طالب في السنه الأعداديه من كليه الصيدله و مستني النتيجه علشان أدخل أولى
بحب أكتب أي حاجه تيجي على بالي حتى لو كانت عبيطه و هايفه

السؤال التاني : مين أكتر 6 أشخاص بتحبهم ؟
ج : مممممممم .... سؤال صعب .... خصوصا أنا بحب كل الناس
والدي و والدتي ... أخواتي الأتنين .... فاضل أتنين .... معرفش ... كل واحد بيقرا يعتبر نفسه واحد منهم

السؤال الثالث : أنت سعيد ؟
ج : الحمد لله ... هوه ساعات في حاجات تيجي تجيب للواحد أكتئاب ... بس الأطار العام ... سعيد و على طول بضحك

السؤال الرابع : لو أجتمعت أنت و حسني مبارك في أوضه واحده ... هتعمل إيه ؟
ج : السؤال ده إجباري ولا أختياري يا شنكوتي ... عموما هجاوب يمكن آخد درجات زياده
هشرب معاه كوبايه شاي ... و أشكره و أروّح بحمد ربنا إن المقابله عدت على خير

السؤال الخامس : لو معاك نص مليون جنيه هتعمل بيهم إيه ؟
ج : هشتري دكان أفتحه صيدليه

السؤال السادس : بتحب مصر ؟
ج : مقدرش أكره مصر ... ساعات بزهق منها ... بس لما بشوف الناس الطيبه في الشوارع و لما أشوف بحر إسكندريه في الشتاء ... برجع أموت فيها

السؤال السابع : بتحب البنات ؟ { هذا السؤال يتحول إلى بتحبي الولاد في حاله لو أن المجيب أنثى
ج : مين يقدر يكرههم

السؤال الثامن : مسلم ؟
ج : الحمد لله مسلم

السؤال التاسع : ليه ؟

ج : أول حاجه علشان أتولدت مسلم .. بعدين علشان أقتنعت بالإسلام كدين و منهج حياه

السؤال العاشر : مين أكتر شخصيه ما تقدرش تستغنى عنها في حياتك ؟ و ليه ؟
ج : كوين و شنكوتي علشان بيعلموني و يفهموني إزاي أتعامل مع الناس .. زي الهوا علشان بتكتب لي تعليقات تضحك ... سفاح كرموز علشان خايف على نفسي ... واحد صاحبي اسمه محمود علشان هوه صاحبي قوي و بيصلحلي الكومبيوتر ... صاحبي عبد الرحمن علشان عشره عمر

السؤال الحادي عشر : إيه أكتر موقف محرج تعرضت له في حياتك ؟ و أتصرفت إزاي ؟
ج : الموقف : لقينا طالب قدنا واقف معانا في الكليه قعدنا نهيس معاه و نألس على الدكاتره في الآخر طلع المعيد إللي هيدرسنا في السكشن
أتصرفت إزاي : عملت نفسي مش واخد بالي أنه كان واقف معانا و ماحاولناش نجيب سيرة الموضوع تاني

السؤال الثاني عشر : إيه الأمنيه إللي بتدعي ربنا ديما علشان يحققها ؟
ج : أني أكون ناجح في حياتي و يكون عندي شركه و مصنع أدويه



الحمد لله التاج خلص على خير بس بفكر أقرف بيه أصدقائي ... بس إللي مش عاوز يجاوب هوه حر

كوين : صاحبه مدونه قلم رصاص و جومه

زي الهوا



أنقلوا الأسئله و جاوبوا عليها

Ciao

هناك 15 تعليقًا:

غير معرف يقول...

كده يا محمد كده؟؟

زى عفروتو محمد عبد اللطيف كده :)

كده ترمى التاج ف وشى بردو؟؟ هيه دى أخرة التعب ف البلوجات يا داكتور؟؟

انا كده عندى عدد 2 تاج و صلحه..
عجبتنى اوى اجابتك على سؤال بتحب مصر. متقولش ايه ادتنا مصر قول حندى ايه لمصر ولا غلط الكلام ده؟؟
ياللا سلام

Adios

keda-sponsor يقول...

يا كوين لو الواحد ما غلسش على حد ممكن يموت .... انا قلت برده أنتي ممكن تستحملي غلاستي

و بعدين ده مش إجباري ... يعني لو مش عاوزه تجاوبيه ... أنتي حره

و بالنسبه لسؤال بتحب مصر ... يعني أنا قلت أقول إجابه دبلوماسيه


Adiós

زى الهوا يقول...

اوبااااااااااااااا , هوه ينفع نعمل كوبى للأسئلة والاجوبة مع بعض ؟؟ , انا عجبتنى الاجابة بتاعت لو قعدت مع عمو حسنى ومش عارفة اتخيل نفسى قاعدة معاه , هاجاوب حاضر فى البوست الجاى

keda-sponsor يقول...

زي الهوا

معلش بقى ... تعيشي و تردهالي

بالنسبه لسؤال حسني مبارك ... أنا كنت هعيط فيه ... أفتكرت أيام الثانويه العامه أيام ما كنتش لاقي جاجه أكتبها في ورقه امتحان الفيزياء

شكرا

ciao

safa7_karmooz يقول...

انا كل ما اجى اكتب كومنت تحصل مصيبة ومعرفش ااكتبه

شوفلك حل بقى

اهوة ابويا بينادينى

برب

keda-sponsor يقول...

أعتبر الكومنت وصل يا باشا

ممكن تكتبلي الكومنت في البوست إللي جاي على أساس أني حاسس أن البوست ده منحوس

سلااااااااام

زى الهوا يقول...

يعنى ايه كدة سبونسر ؟؟؟

ابو العربى يقول...

اجابات حلوة بس فى اجابه انت وحسنى مبارك هتشرب معاه شاى يا اخى حرام عليك زعلت منك قوى ياعم

keda-sponsor يقول...

زي الهوا

يعني أنا الراعي الرسمي لكلمه كده في مصر و الوطن العربي ... يعني أي استخدام جديد لكلمه كده أنا إللي بطلعه و بمضي عليه

keda-sponsor يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
keda-sponsor يقول...

ضد الظلم

أنا شايف أن أنا لسه شباب و مش عاوز أودي نفسي في داهيه .... فأنا شايف أن هيه إجابه كويس

Semsema28 يقول...

البلوج جميل اووى

والاجابات اللي التاج حلوة يامحمد

اتمنالك التوفيق

Ehab يقول...

برافو عليك يا واد يا كده
عم ياقوت عرف يربي صحيح
تستاهل خمسميه على ميه
عموما وحشتني بوستاتك
اعذرني على التأخير لكن ظروف غصب عني والله
تحياتي ليك وللأسكندريه كلها
سلاااااااااااااااااام

keda-sponsor يقول...

semsema28

الحمد لله أن البلوج عجبك ويا رب نشوفك هنا كتير بإذن الله
شكرا

سلاااااااااام

keda-sponsor يقول...

شنكوتي بيه الكبيير

ما رضيتش أكتب حاجه من ما أتأكد أنك قريت إجاباتي على البلوه إللي أنت رميتها في وشي

وحشتنا والله يا باشا ....على فكره ... ياقوت ده لقب العيله الأخير و كان عايش من متين سنه

سلااااااااااام