السبت، 18 أغسطس 2007

تاني تاج في عالم التدوين

التاج ده بقاله معايا كتير ... بس أنا قولت أسيب القصه شويه تاخد وقتها و بعدين أنزله
طبعا التاج ده أتحدفلي من المؤذيه كوين على سبيل الغتاته النفسيه .... ولقيت فيه أسئله غريبه قوي .... يعني مثلا هتستفيدوا إيه من لون بطنيتي في الشتا .... ولا لون شرابي المفضل .... ناقص يقول لك بتدخل الحمام كام مره في اليوم و بتعمل إيه جوه ؟
أسئله غريبه .... كمان أنا بكره نظريه أن الإنسان يكون معروض في فاترينه و كل إللي معدي يبص عليا .
بس عموما أنا عرفت ان ده للتعارف و انا لسه جديد في التدوين .... فلازم تعرفوني أكتر

س 1 : أحب شخص لقلبك ف الدنيا
السؤال ده صعب و خصوصا أنه عاوز واحد بس و علشان بابا و ماما ما يزعلوش هقول
أبو تريكه

س 2 : انسان مستعد تضحى بحياتك _ ركز ف كلمة حياتك_ عشانه
مفيش حد يستاهل

س 3 : اسم أول حب
هقول بس محدش يفضحني .... واحده اسمها إسراء و انا عندي 8 سنين بس المشكله أنها كانت أكبر مني بعشرين سنه

س 4 : اسم اخر حب حتى الآن
إسراء ... نياهاهاها

س 5 : ما هو اسم أجمل كتاب بشر قرأته و محتفظ بيه حتى الآن
ما قريتش كتب كتير ... أنا بميل للمقالات علشان خلقي ديق ... كتاب العربي بتاع تالته ثانوي ... نياهاهاها

س 6 : شئ تحس بالراحة النفسية عندما تنظر إليه
ـ ترابيزه السفره و هي عليها الفطار في رمضان و أحنا مستنسين الأذان ... و الراجل أبو كرش يطلع على القناه الخامسه يقول ... مدفع الإفطاااااار .... إضرب .... بوووم
ـ الراجل بتاع الجرايد و هو رايح يفتح كل يوم الصبح ... بحس بانتظام الحياه
ـ البحر ساعة أذان الفجر
كفايه كده

س 7 : مكان تحس فيه بالحنين إلى شئ لا تدرى ما هو و ذكريات جارفة إلى لا شئ
بيتنا ..... كل ما أدخل حته و أنا فاضي ... أفتكر حاجه حصليتلي و أنا صغير

س 8 : مكان تحس بالراحة عندما تدخله
كان الأول الجامع ... بس من ساعه ما جزمتي أتسرقت بقى بيتنا طبعا
العربيه و أنا ماشي في عز البرد أو الدنيا بتشتي .... تخش جوه تلاقي الجو دافي شويه و ريحه المعطر ماليه الجو و مافيش هوا ساقع

أجمل مدينة زرتها داخل مصر
مرسى مطروح

أجمل مكان طبيعى رأيته داخل مصر

إللي جاي على بالي دلوقتي ... حديقه أنطونيادس في الإسكندريه .... مكان حلو قوي

سرعة بروسيسور جهازك
1.7 centrino

حجم ذاكرة هارد جهازك
80 جيجا

المساحة التى تشغلها المواد الاسلامية على جهازك
ميجابايت225 ... القرآن مرتل ... بس

نفس المساحة السالف ذكرها فى قلبك _الإجابة لنفسك عشان الرياء ياخواننا
الله أعلم مني بس أنا عموما بجتهد

نوع هاتفك المحمول

Nokia N80

أهم هدف انت واضعه لحياتك دلوقتى
نفسي يكون عندي سلسله صيدليات زي العزبي أو شركه أدويه هسميها
Yako-pharm

مواصفات فتى الأحلام
ماليش فتى أحلام ... علشان أنا ولد ... لو عاوزه السؤال بالعكس ... يبقى أبعتي التاج من الأول
هاهاهاهاهاهاهاهاها

صف ما يأتى: شعورك لما بتسمع كلمة مصر
بيجي في دماغي التاكسي الأصفر في أسود بتاع إسكندريه و رذاذ الموج لما يطرطش عليك و انت ماشي على البحر فتحتاج تقلع النضاره علشان تشوف .... بيجي على بالي صوت شيخ الجامع إللي تحتنا وهو بيصلي التراويح و بيجي على بالي شكل الناس و هيه رايحه تصلي العيد و كمان الأغنيه السخيفه البايخه بتاعه العيد فرحه هيه هيه هيه

شعورك لما بتسمع كلام عن اليهود
الصهاينه بالنسبه لكل العرب مشكله .... بس لما يبقوا يهود بس مش صهاينه معنديش مشكله .... جزء من الإيمان الإعتراف ببقيه الأديان السماويه .... و بعدين في ناس يهود كتير كانوا معارضين قيام دوله إسرائيل زي ألبيرت أينشتاين
بس عموما رغم كرهي للصهاينه ... فإن وجودهم مفيد لأنه يذكرنا بمدى ضعفنا و أنكسارنا .... و شعوري هو حزن و أنعدام حيله

شعورك لما بتشوف ضابط شرطة
بفرح علشان بحس أن البلد أمان .... السؤال ده خبيث .... يا جماعه إللي بتسمعوا عنهم دول قله .... لكن أكثر ضباط الشرطه محترمين

شعورك لما بتشوف الكناس العجوز ف الطريق
بقول أحسن ما يشحت أو يسرق ... بس عموما بيصعب عليا خصوصا لما يبقى نازل الفجر في عز البرد

لون البطانية اللى بتتغطى بيها ف الشتاء
مش فاكر بس تقريبا سماوي كاروهات وعليها ورد صغير لونه أصفر

لون الجورب_الشراب_ المفضل لديك
أبيض على حجم كف الرجل بس وله كعب رمادي بحب ألبسه و انا لابس شورت

أفكارك تجاه شاب ماشى ف الطريق يلبس جلابية بيضاء قصيرة و عمامة و له لحية و بيبه السواك و بيده المصحف
مش هجاوب

احساس يراودك فى اشارة مرور مغلقة بسبب مسئول كبير
بقول يا رب ... بكره يجي اليوم إللي أقفل فيه الإشارات و انا معدي ... ربنا يوعدنا
صحيح أختي بتقولي يوم ما هيعملوا كده لأكيد هتكون راكب عربيه السجن ... بس يا رب كلامها ما يتحققش

آآآآآآآآآآآه ... أخيرا خلصت .... أرمي التاج ده على ميييييين
مممم

سفاح كرموز ...طرطشه أفكار
شنكوتي
أي حد من السته بتوع صيدله أصحاب مدونه مركب ورق .... بس لازم يتجاوب و ياريت السته يجاوبوه .... رخامه بقى

كفايه كده .... علشان محدش يزعل مني

سلاااااااااااااااااااام
تحديث
أنا هبعته كمان لصاحبي
shix
علشان تعرفوه أكتر

هناك 20 تعليقًا:

شمعة أمـــــل يقول...

مبروك التاج
وبجد اجاباتك لذيذه
عقبال التاج الجديد

اسكندراني اوي يقول...

ههههههههههههههههههه
لقد اصابتك هوجه التاجات يا صديقي
ربنا يعدي شهر 8 دا على خير
اصل دا موسم يا عمي وربنا يعافينا

ههههههههههههههههههههه

ربنا ينولك كل اللي في بالك يارب

وتحقق احلامك كلهااااااااااااااا

يا عم محدش حيزعل اصل دا كاس ودااااير

safa7_karmooz يقول...

الجزء الجديد نزل من القصة

تعال عندى

keda-sponsor يقول...

شمعه أمل

شكرا والله كلك ذوق

بس يا ريت ما يكونش في تاج جديد ... أنا أستويت خلاااااااااااااااااص



سلااااااااام

keda-sponsor يقول...

أسكندراني أوي باشا

الشهر ده شكله غريب كده ... كل دي تاجات طايره في الجو

ربنا يستر

سلااااااااااام

keda-sponsor يقول...

سفاحنا المبدع نزل الفصل التالت

يا سلااااااااااااااام

أنا رايح أشوف


سلاااااااااام

شمعة أمـــــل يقول...

ميرسى اوى ليك على الاعلان عن المدونة الجديدة
جزاك الله خيرا
واتمنى مشاركتك دايما فيها
وكل اصدقائنا المدونين عايزينكم جنبنا عشان المدونة دى اتعملت عشانكم كلكم
تحياتى ليك وربنا يباركلك

rack-yourminds يقول...

هو انت بتبقي جعاااان قوي في رمضااان هههه؟

متشكرين كتير كونك اعلنت عن مدونة المنبر

sa'7so'7te يقول...

eh lon elbattaneyya elmas5ara da...
" ward so'3ayyar !!!"
rdodak lazeza 3ala eltag geddan
we merseh ennak ba3attoholna
bs elmoshkela elwa7eda en 27na raddena 3ala nafs eltag mn fatra we raddena 3aleh e7na el5amsa " aw elsetta"
2b2a ed5ol 2e2rah f mawade3na el2adema 7abbeten
we merseeh marra kaman

keda-sponsor يقول...

شمعه أمل

ده اقل واجب تجاه مدونه محترمه زي إللي أنتوا عاملينها دي

و أنا إللي بشكركم .... حد لاقي ياخد ثواب بإعلان بسيط زي ده

شكرا

سلااااااام

keda-sponsor يقول...

واحد

أنت لو تشوفني هتعرف أنا ليه ببقى جعان كده في رمضان ... أصل انا من النوع التخين محب للأكل
فلازم أشعر بالحنين للمنظر ده

العفو يا سيدي .... ده أنا إللي متشكر والله

نورتني في البلوج

سلاااااااام

keda-sponsor يقول...

sa'7so'7te

واااااااااااااااااااااااااااء .... بتقلسي على البطانيه بتاعتي

أنت متعرفيش أنا بعزها قد إيه .... ده أنا بدعي الصيف يخلص علشان أرجع أتغطى بيها

يا خساره ... كان نفسي أكون أنا المؤذي إللي باعته لكم

ملحوقه بإذن الله

شكرا

break يقول...

انت فعلا شكلك بيبئا جعان جامد فى رمضان
اجاباتك حلوة اوى
ولوانك هربت من كام سؤال بذكاء
بس يلا بئا ما علينا
منجيلكش ف حاجة وحشة تانى

keda-sponsor يقول...

break

و الله أنا ببئا هعيط في رمضان .... أنا و لا فخر رئيس جمعيه الجوع كافر

علشان كده رمضان بيبقى صعب قوي قوي

و التاج ده مليان أسئله تودي في داهيه ... حاولت أهرب على قد ما أقدر

شكلي كده نجحت

و يا رب فعلا ما تجيليش في تاجات تاني .... كفايه كده

سلااااااام

غير معرف يقول...

انت رئيس جمعية الجوع كافر و انا عضو منتدب فيها..
الجوع كااااااااااااافر فعلا..

نيجى للتاج بقى..
عجبتنى أوى إجابة اقرب واحد لقلبك أبو تريكة حلوة و فيها تحايل حلو عشان ترفع من معنويات النادى الأهلى :)
و أنا موافقاك ان أنطونيادس حلوة أوى بردو بس بكره الشرابات المختفيه دى مش بحبها.أنا بحب الشرابات القصيره مش العينات حضرتك.
اجاباتك سو فانى حلوة دى؟
بابياى

keda-sponsor يقول...

كوين هانم

قبلنا عضويت ... في إجتماع جمعيه عموميه .... بس لسه محددناش المعاد

الشربات القصيره جدا دي مريحه قوي.... تحس كده أنك مش لابس شراب و الهوا بيطس في قصبه رجلك بحريه.... أختلاف وجهات نظر

الحمد لله أن الإجابات عجبتك

اول مره ما اعكش في الكلام


سلاااااااام

catroz يقول...

سكر اوىىى التاج ده

اول حب و انت عندك 8 سنين
ههههههههه
لا جامد من صغرك بجد
:D

keda-sponsor يقول...

catroz

لعلمك ده كل الولاد في أسكندريه كده.... بيتولدوا كده
هاهاها


لاااااااااااام

Mohamed Elshal (shix) يقول...

فكره جامده بس ياعم الحاج انا لسه جديد
لازم التاج اللى عامل زى محضر الشرطه ده
عموما شكرا يا باشا وربنا يستر واعرف اخلصه

keda-sponsor يقول...

shix
باشا

أنت قدها و قدود .... ياراجل دي حاجات سهله .... أهم حاجه السؤال بتاع لون الشراب .... خصوصا أنك عندك عداوه بيني و بين شرباتي

هاهاها

سلاااااااام